ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان

ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان

ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان بسیار جالب و تکمیل در فرمت ورد و با قابلیت ویرایش در ۵۲ صفحه بوسیله تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان تنظیم شده است و کاربردی ، بدیع و قابل تعمیم است و موارد مورد نیاز با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) در آن رعایت شده است. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تجربیات برتر تدریس معلم دبستان منطبق با آیین نامه ها است. .آنچه در ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان وجود دارد :
موضوع ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
پیشگفتار ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
شناسایی مسئله و وضع فعلی پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
گرد آوری و تجزیه و تحلیل داده های ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
بیان مشکل در ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
ابتکارات فردی و حرفه ای استفاده شده و خصوصیات آن پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
شیوه اجرایی و نتیجه های حاصل شده پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
پیشنهاد های کاربردی پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
نتایج بدست آمده پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
بیان راهکار پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
فهست منابع مود استفاده پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان
راه حل هایی که در ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان از آنها استفاده نمودیم :

با توجه به نتایج تحقیقات نسبی بر این که سن ایجاد خلاقیت عمدتاً قبل از ده سالگی است بنابراین باید به نقش دوره پیش دبستان و دبستان بیشتر توجه شود و تغییرات اساسی در ساختار این دوره انجام گیرد. براین اساس پیشنهادهای ذیل عنوان می شود:

آشنا ساختن مدیران و معلمان با مفاهیم خلاقیت و راهکارهای پرورش و تقویت آن در فراگیران با تشکیل دوره های آموزش ضمن خدمت
تغییرات اساسی در کتاب های درس که زمینه رشد و خلاقیت دانش آموزان را فراهم آورد
تغییر در شیوه های ارزشیابی و امتحانات که بتواند رشد خلاقیت را دانش آموزان بسنجد .
اطلاع رسانی به خانواده ها درباره ی اهمیت خلاقیت و چگونگی کمک به رشد آن از طرق مختلف
علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه
فعال سازی تشکل های دانش آموزی که خودیابی و خود شکوفایی و اعتماد به نفس دانش آموزان افزایش یابد .
اختصاص درسی به نام خلاقیت در مدارس و گنجاندن راه های پرورش آن در برنامه درسی مراکز تربیت معلم و تمام موسساتی که معلم و مربی تربیت می کنند
استفاده صحیح و مطلوب در ساعت درس انشا
تغییر نام درس هنر و نقاشی به پرورش خلاقیت ، نوآوری ، ابتکار
آموزش یورش فکری ( بارش افکار ) به دانش آموز
استفاده از شیوه های حل مساله و پرورش و پاسخ و تدریس
شناخت موانع بروز خلاقیت و راهبردهای مقابله با آن
تقویت حس خوداتکایی معلمان برای بروز هرچه بیشتر نو اندیشی ،نوآوری و خلاقیت
تشویق مادی و معنوی معلمان،مدیران و فراگیران خلاق

برای دریافت ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان از این بخش اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید