تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه ی چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال یا غیر فعال بودن آن است. روش تحیق در این پژوهش،توصیفی (جهت مشخص نمودن تعاریف و مشخصات کتب درسی اجتماعی) و تحلیل محتوای ویلیام رومی (برای تحلیل و بررسی کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی )می باشد. جامعه آماری شامل،کلیه ی دروس کتب مطالعات اجتماعی پایه های چهارم و پنجم دوره ابتدایی است. و نمونه، تعدادی از صفحات این دروس می باشد که با روش تصادفی انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات، سیاهه ی تحلیل ویلیام رومی است که بر اساس مبانی نظری تهیه و روایی آن توسط متخصصان علوم تربیتی تأیید شده است. واحد مطالعه، درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل ، متن، پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شد و نتایج زیر حاصل گردید. متن و تصاویر کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی، غیر فعال و غیر پویاست. همچنین متن کتب بیشتر به ارائه حقایق و تصاویر به تشریح یک موضوع پرداخته و زمینه را برای فعالیت و درگیری دانش آموزان فراهم نمی کند اما تحلیل وبررسی سوالات نشان می دهد که این بخش از کتب ،فعال و پویاست و دانش آموز را با فرآیند یادگیری و تفکر درگیر می کند.

کلیدواژه ها: تحلیل محتوای ویلیام رومی، مطالعات اجتماعی ، فعال یا غیر فعال.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید