تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از پژوهش حاضر ، تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی ششم ابتدایی (متن، پرسش ها و تصاویر ) از منظر فعال یا غیر فعال بودن دانش آموزان با استفاده از روش ویلیام رومی می باشد.جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی ششم بود و کل کتاب به عنوان نمونه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. واحد مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل متن، پرسش ها و تصاویر بود که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آنها مشخص گردید. بر اساس نتایج به دست آمده ، متن کتاب مطالعات اجتماعی با ضریب درگیری ۲/۰ و تصاویر با ضریب ۱/۰ غیر فعال می باشد،اما سوالات کتاب با ضریب درگیری ۱ فعال می باشد و دانش آموزان را به فعالیت وا می دارد.

کلمات کلیدی: تحلیل محتوت،فعال و غیر فعال،ویلیام رومی، کتاب درسی

مقدمه

یادگیری در دوران کودکی از حساسیت ویژه ای برخوردار است . زیرا این امر بر ساخت شخصیت فرد هم از نظر علمی و هم از نظر کیفی تاثیر دارد. بنابراین هرگونه تعلل در تدوین و تالیف منابع یادگیری این دوره و آموزش های خاص آن ،پیامد های سوء و شاید دائمی به همراه خواهد داشت.

آموزش و پرورش در معنای وسیع آن ، همه ی تلاش های سازمان یافته و غیر سازمان یافته ای را در بر می گیرد که موجب انتقال میراث علمی،فناوری،فرهنگی و اجتماعی یک جامعه از نسلی به نسل دیگر می شود.همچنین یکی دیگر از رسالت های خطیر آموزش و پرورش، ایجاد فرصت هایی برابر برای رشد و شکوفایی افراد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان می باشد.آموزش عبارت است از هرگونه فعالیت یا تدبیر از پیش طرح ریزی شده ای که هدف آن آسان کردن یادگیری در یادگیرندگان است.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید