تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان نموده است. بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از تحقیق حاضر، بررسی و تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی بوده است.بر اساس این تحلیل، ضریب درگیری دانش آموزان در سه مؤلفه متن ، پرسش و تصویر کتاب بر اساس سه فرضیه مورد بررسی قرار گرفت.جامعه آماری تحقیق شامل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان چاپ ۱۳۹۳ که برابر با جامعه مورد مطالعه انتخاب گردید.روش تحقیق ،از نوع تحلیلی بوده و برای بررسی داده ها و اطلاعات از آمار توصیفی،فراوانی،درصد،و محاسبه ضریب درگیری برابر با این تکنیک ، استفاده شده است . از تحلیل کتاب این نتیجه به دست آمد که ، متن ها و تصاویر ارائه شده در کتاب فعال و ضریب درگیری سؤالات غیر فعال می باشد زیرا ضریب درگیری سؤالات بالاتر از ضریب تعیین شده بود لذا چنین کتابی در قسمت سؤالات مفروضات و اطلاعات علمی کافی را در اختیار فراگیران قرار نمی دهد و فقط از دانش آموزان می خواهد تا به گونه ای ، فعالیتی را انجام دهند.

کلمات کلیدی: تحلیل محتوا،روش ویلیام رومی، مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

۱.مقدمه

کتاب درسی یا محتوای آموزشی به ویژه در نظام های آموزشی متمرکز که محور مکتوب و مدون تعلیم و تربیت محسوب شده و فعالیت ها و تجربه های تربیتی دانش آموزان توسط معلم و حول محور آن سازماندهی می شود ، نیاز به تحلیل و بررسی علمی دارد.این تحلیل به دست اندرکاران و مؤلفین کتاب های درسی کمک می کند تا در هنگام تهیه و تدوین و یا گزینش و انتخاب کتاب درسی تصمیم های عاقلانه ای را اتخاذ نمایند. (یارمحمدیان،۱۳۹۲)

به دلایل ساختار آموزشی و برنامه درسی حاکم بر آموزش و پرورش کشور، کتاب های درسی به عنوان رسانه ای مهم و پرکاربرد در ساختار آموزشی کشور مطرح می باشند.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید