تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر را مشاهده می کنیم.

چکیده

این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونرپرداخته است.جامعه آماری آن شامل کتاب های علوم تجربی پنجم و ششم بود. کتاب پنجم دارای ۱۱ درس می باشد که هر یازده درس آن مورد بررسی قرار گرفته و کتاب علوم تجربی ششم هم دارای ۱۳ درس می باشد که یازده درس آن مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. از آنجا که هدف این تحقیق تحلیل محتوا بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر بود ، جهت این ارزیابی، محتوای کتاب با مؤلفه های ۱-تفکر شهودی (کشف تشابه مفاهیم،کشف تضاد مفاهیم،تشویق به حدس زدن، تهییج آگاهی،غیر معمول بودن سوال) ۲- مسأله سازی (فعال نمودن فراگیر ، استفاده از منابع کمکی مؤلفه،تشویق به مسأله سازی ) ۳- درک روابط (شروع درس با توجه به مفاهیم قبلی ، ارجاع مکرر به مفاهیم قبلی ، تنظیم محتوا از ساده به پیچیده) ۴- ایجاد انگیزه یادگیری (شروع درس با طرح سوال،برجسته کردن نکات اصلی جدید) ۵- کار گروهی ،انطباق داده شده است.نتایج تحقیق بیانگر این بود که در کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری ۳۹ ، درک روابط ۴۵ ، تفکر شهودی ۸۷، مساله سازی ۶۸ و کار گروهی ۱۵ می باشد.اما در کتاب علوم تجربی ششم فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری ۳۲، درک روابط ۳۴، تفکر شهودی ۴۳، مساله سازی ۶۷ و کار گروهی ۷ می باشد.بنابراین میزان توجه به مؤلفه های ایجاد انگیزه یادگیری، درک روابط، تفکر شهودی و کار گروهی در کتاب علوم تجربی پنجم بیشتر از کتاب ششم می باشد. در هر دوکتاب میزان توجه به مساله سازی یکسان است.

واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، یادگیری اکتشافی، تفکر شهودی، مساله سازی، درک روابط، ایجاد انگیزه یادگیری، کار گروهی.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید