تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به مهارت کاوشگری در دانش آموزان تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به مهارت کاوشگری در دانش آموزان تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به مهارت کاوشگری در دانش آموزان را مشاهده می کنیم.

چکیده:

هدف این پژوهش تحلیل کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی ازنظر میزان توجه به فرآیند کاوشگری در دانش آموزان است. در این پژوهش از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مؤلفه های کاوشگری و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی و تحلیل برنامه درسی علوم تجربی استفاده شده است.جامعه آماری پژوهش محتوای کتاب های درسی علوم ابتدایی است که از این جامعه کتاب پایه ششم به صورت هدفمند انتخاب شده است کتاب علوم در پنج فرضیه مورد نظر ۸۱ امتیاز را کسب کرده است که از نظر تحلیل گران کتاب مطلوب بوده و پیشنهاداتی ارائه داده ایم.

کلمات کلیدی: علوم تجربی ششم، کاوشگری، تحلیل محتوا

مقدمه:

در هر نظامآموزشی کتاب یکی از عناصر مهم و کلیدی در آموزش است.اگر محتوای کتاب های آموزشی و درسی همسو و هم جهت با اهداف آموزش و نظام آموزشی نباشد نمی توان امیدوار بود که دستیابی اهداف آموزشی و علمی از لحاظ نظام آموزشی تا حدودی غیر ممکن خواهد بود.در همین راستا پژوشگران و محققان بسیاری با توجه به عناصر آموزشی ،برنامه های درسی،ملاک ها و معیارهای آموزشی تلاش کردند.تا برای اثربخشی بیشتر و کارایی روش های نوین آموزشی در امور آموزش با استفاده از روش هایی چون کاوش و روش میدانی از مشاهده،تجزیه و تحلیل، … به این مهم دست یابد. (روشن قیاس و همکاران،۱۳۹۴)

توجه به محتوای کتاب درسی و سازماندهی آن به عنوان یک عنصر مهم در طراحی برنامه درسی همیشه مورد توجه صاحب نظران بوده است و انتخاب محتوا همواره یکی از شرایط تضمین موفقیت در هر برنامه درسی به شمار می آید. (ظفری نژاد،۱۳۹۴)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به مهارت کاوشگری در دانش آموزان از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید