تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی (متن،پرسش ها و تصاویر) از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی است.جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کتاب علوم سوم ابتدایی بود.واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل،متن،پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شد.نتایج به دست آمده نشان می دهد که متن کتاب علوم تجربی با ضریب درگیری ۹۵/۰،متنی فعال و پویاست و زمینه را برای یادگیری فعال فراهم می کنند.در این کتاب به دلیل نداشتن سوال های پایان فصل و با توجه به روش ویلیام رومی تعداد پرسش ها ۰ بوده در نتیجه تحلیل نشده اند. اما تصاویر کتاب با ضریب درگیری ۲۸/۰ نشان دهنده ی غیرفعال و غیر پویا بودن تصاویر است و زمینه را برای فعالیت فراهم نمی کند.

کلید واژه: فعال و غیر فعال بودن ،ویلیام رومی،علوم سوم ابتدایی ،تحلیل محتوا

مقدمه

کتاب های درسی،یکی از مهم ترین منابع یادگیری در نظام های آموزشی هستند و مواد اصلی برنامه درسی مدارس را تشکیل می دهند.پژوهش پیرامون تحلیل کتاب های درسی نیز تلاش ارزنده ای است.زیرا معلمان و دانش آموزان زیادی از آن بهره می برند و این مطالعات در طراحی فرصت های مناسب برای یادگیری دانش آموزان تأثیر گذار است؛ همچنین مطالعه و بررسی کتاب های درسی می تواند ارتباط بین برخی از مشکلات یادگیری دانش آموزان با برنامه درسی را آشکار نماید و کمک کند که مفاهیم برنامه درسی به شکل مناسبی در کتاب های درسی گنجانده شوند.

تعیین محتوای درسی از مسائل بسیار مهم در نظام های آموزشی و درسی به شمار می رود.انتخاب محتوا به این پرسش پاسخ می دهد که چه چیز باید آموخته شود؟از این رو نقش کتاب درسی، فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب برای ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان از طریق فرآیند یاددهی و یادگیری است.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید