تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی نموده است .بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی را مشاهده می کنیم.

چکیده

با توجه به جایگاه تفکر منطقی و نظام دار در مواجه با مسئله و مشکل و جایگاه کتاب درسی در نظام آموزشی متمرکز بر آن شدیم تا کتاب و تاثیر مدرسه بر پرورش شخصیت افراد و علوم تجربی دوم ابتدایی را از نظر توجه به تفکر و تعقل و استفاده از دانش های قبلی و کاربرد در زندگی روزمره از نظر حل مسئله و اهداف آموزشی مورد بررسی قرار دهیم که با استفاده از تهیه چک لیست و تکنیک لیکرت بدین نتیجه رسیدیم که این کتاب به پرورش مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی به خوبی پرداخته است و در پایان پیشنهادهایی برای بهبود این امر ارائه نموده ایم.

کلید واژه :تحلیل محتوا، مهارت حل مسئله، اهداف آموزشی، علوم تجربی، پایه ی دوم ابتدایی

مقدمه

تفکر از بارزترین ویژگی های انسان و یک فرآیند گام به گام و دارای چهارچوب منطقی و نظام دار است که با در نظر داشتن هدف رقابت معین صورت می گیرد.هنگامی که فرد با مساله و مشکلی مواجه می شود باید آن را بررسی کرده ،به راه های حل آن بیندیشد تا به هدف خویش دست یابد با چنین تعبیری می توان گفت که تفکر عبارت است از فعالیت های جهت دار ذهن برای مسئله به عبارت دیگر تفکر و اندیشه به فعالیت ها یا رفتارهای ذهنی گفته می شود که به حل مسئله ای توجه داشته باشد. (شعبانی،۱۳۸۲)

مدرسه باید قوه ی استدلال و تفکر دانش آموز را تقویت کند به نحوی که به توانایی قضاوت صحیح دست یابد و بتواند عقاید را از حقایق،سفسطه را از استدلال منطقی و سره را از ناسره تشخیص دهد و در نهایت بیاموزد که چگونه فکر کند و بیاموزد. (مهرمحمدی ،۱۳۸۷)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی از این قسمت اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید