تجربیات برتر تدریس دبیر زیست ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی

تجربیات برتر تدریس دبیر زیست ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
تجربیات برتر تدریس دبیر زیست در راستای ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی برای دانش آموزان مناسب برای ارائه دبیر زیست به عنوان ابتکارت فردی و حرفه ای

تجربیات برتر تدریس دبیر زیست بسیار جالب و تکمیل در فرمت ورد و با قابلیت ویرایش در ۲۳ صفحه بوسیله تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان تنظیم شده است و کاربردی ، بدیع و قابل تعمیم است و موارد مورد نیاز با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) در آن رعایت شده است. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تجربیات برتر تدریس دبیر زیست منطبق با آیین نامه ها است. .آنچه در تجربیات برتر تدریس دبیر زیست وجود دارد :
موضوع ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
پیشگفتار ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
شناسایی مسئله و وضع فعلی پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
گرد آوری و تجزیه و تحلیل داده های ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
بیان مشکل در ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
ابتکارات فردی و حرفه ای استفاده شده و خصوصیات آن پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم
شیوه اجرایی و نتیجه های حاصل شده پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
پیشنهاد های کاربردی پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
نتایج بدست آمده پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
بیان راهکار پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
فهست منابع مود استفاده پیرامون ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
راه حل هایی که در تجربیات برتر تدریس دبیر زیست از آنها استفاده نمودیم :

اگر زیست شناسی را یک درس صرفاً حفظ شدنی (مثل حفظ کردن یک شماره تلفن یا شعر) می پندارید، باید نگرشتان را درباره این درس عوض کنید؛ پس به حفظ کردن طوطیوار مطالب زیست شناسی نپردازید. باید روشی را برای مطالعه به کار ببرید که در یادگیری عمیق و مفهومی زیست شناسی، مؤثر باشد. با توجه به تغییرات کتا ب های زیست شناسی، در مقایسه با سا لهای گذشته، دیگر نمی توان به کتاب زیست شناسی پایه خاصی اهمیت بیشتری داد؛ چرا که مطالب کتا بهای زیست شناسی، بسیار به هم پیوسته است و برای یادگیری مطالب لازم است که تمام کتا بهای زیست شناسی را به دقت مطالعه کرد.تأکید بر این موضوع به آن خاطر است که طبق آمار سا لهای گذشته، نمی توان هیچ فصلی از دروس زیست شناسی را فاقد اهمیت یا کم اهمیت تر از بقیه دانست. شیوه پیشنهادى ما براى مطالعه زیست شناسى این است که ابتدا مطلب را به صورت اجمالی و گذرا (پاراگراف اول و آخر، تیترها، شکلها و….) بخوانید تا اید ه کلی آن را به دست بیاورید. در مرحله بعد باید در مدت زمانی که در برنامه ریزی خود برای این درس در نظر گرفته اید، به طور دقیق و خط به خط، نکات آن را مطالعه کنید. توجه به اَشکال و قیدها، ارتباط بین فصول و کتب مختلف، و جمع بندی نکات جانوران از کتب مختلف ، بسیار مهم است. در این مرحله، زیر نکات مهم و کلیدی را خط بکشید و نکات مهم را حاشیه نویسی کنید. پس از انجام این کار، تمام فصول دروس زیست شناسی را با توجه به ارتباط موضوعی آنها تحت عنوان های جدید دسته بندی کنید. این کار باعث مى شود تا در مرورهاى بعدى، در مدت زمان کمتر، مطالب مرتبط بیشترى را به خاطر بسپرید و در یادگیرى سرعت بیشترى داشته باشید. پس از مطالعه دقیق، حتماً از متن کتاب سؤال و تست طرح کنید. پیشنهاد من این است که مطالعه زیست شناسى را در برنامه درسى روزانه خود بگنجانید. البته این موضوع به میزان اطلاعات و آمادگى شما در این درس بستگی دارد. به هر حال سعى کنید که در هر دفعه مطالعه این درس، حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

برای دریافت تجربیات برتر تدریس دبیر زیست از این بخش اقدام کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید